Oriflame jest jedną z firm o zasięgu ogólnoświatowym funkcjonującą w systemie marketingu sieciowego, nazywanego także marketingiem wielopoziomowym, multilevel marketingiem lub w skrócie MLM.
Marketing sieciowy powstał pod koniec lat 60 – tych XX wieku, wzorując się na działalności franczyzowej. W jego ramach „otrzymujesz” produkty, korzystasz z logo i marki oraz sprawdzonych pomysłów na prowadzenie działalności. W przeciwieństwie do typowej franczyzy, w marketingu sieciowym do prowadzenia własnego biznesu nie musisz wykładać pieniędzy na siedzibę, wyposażenie, itp. Możesz tę formę działalności traktować jako źródło dodatkowego dochodu lub jako pełnowymiarową karierę.
Ludzie decydują się na współpracę z firmą działającą w ramach marketingu sieciowego z różnych powodów. Są tacy, którzy chcą sobie jedynie dorobić, są też tacy, którzy chcą być niezależni, prowadzić własną działalność, ale zwyczajnie nie mają wystarczającej ilości pieniędzy, lub boją się zainwestować posiadane pieniądze z obawy, że stracą oszczędności życia. W związku z tym, że oprócz chęci, mitywacji, determinacji i czasu nie potrzebujesz niczego do prowadzenia działalności w marketingu sieciowym, nie ma obawy, że coś stracisz.
Coraz większa świadomość ludzi, nieograniczony dostęp do różnego rodzaju informacji oraz fachowej literatury sprawia, że coraz więcej ludzi w różnym wieku, o różnym wykształceniu i z różnych grup społecznych przejawia niechęć do pracy na etacie, pracy dla kogoś, a pragnie niezależności „biznesowej”.
Ale o co w tym w ogóle chodzi?
Chcąc wyrazić to krótko, można to określić jako „budowanie własnej organizacji”. Poprzez budowanie rozumie się zapraszanie do współpracy w ramach tej samej firmy, z którą my współpracujemy, innych osób. Przy czym samo „zapisanie” kogoś nie przynosi nam korzyści finansowych. Nierozerwalną częścią marketingu sieciowego jest „sprzedaż” produktów (dóbr materialnych, np. kosmetyków, suplementów diety, sprzętu AGD, itp., lub usług, np. finansowych, czy ubezpieczeniowych). Nie mówimy tu jednak o typowej „sprzedaży” gdy ktoś wymaga od Ciebie namawiania ludzi na zakup produktów wybranej przez nas firmy. Niejednokrotnie wystarczy, że kupujesz produkty jedynie na swoje potrzeby, ewentualnie dzielisz się nimi z rodziną i przyjaciółmi.
Ważne jest by umieć zachować równowagę pomiędzy „sprzedażą” produktów, a budowaniem własnej organizacji. Często zdarza się, że osoby, które kładą zbyt duży nacisk na „sprzedawanie” szybko się zniechęcają i ponoszą porażkę. Pamiętaj, że łatwiej jest gdy duża liczba dystrybutorów (konsultantów) sprzedaje niewiele, niż kiedy kilka osób stara się sprzedać dużo. Istotne jest jednak to, że produkt zawsze musi być w obrocie, bez tego nikt nie zarobi pieniędzy.
Prawda, że wygląda to zachęcająco? To dlaczego nie wszyscy odnoszą sukces w marketingu wielopoziomowym? Wynika to głównie z braku dostatecznej wiedzy w tym temacie (nie wiem dlaczego o marketingu wielopoziomowym nie uczy się w szkole), oraz niezrozumienia o co w tym właściwie chodzi. Czasami dochodzi do tego brak odwagi, niechęć do zmian oraz to co uwielbiam najbardziej, opinia otoczenia (rodziny i znajomych), który uparcie będą przekonywać, że na pewno Ci się nie powiedzie. Najlepsze co można wtedy zrobić, to udowodnić im jak bardzo się mylą.
Firmy prowadzące swoją działalność w oparciu o marketing wielopoziomowy to nie „wirtualne” twory, a prawdziwe wielkie przedsiębiorstwa, działające niemal w każdym zakątku świata. Dla przykładu w 2010 roku łączne roczne obroty sektora MLM na świecie wynosiły ponad 120 miliardów dolarów.
Mimo, iż prowadzenie biznesu w ramach marketingu sieciowego daje ogromne możliwości (finansowe, rozwoju osobistego, pracy nad sobą), nie jest ono idealne. Trzeba liczyć się np. z tym, że na początku naszej działalności dochody będą niewielkie, dodatkowo będą dosyć wolno rosły. Z pewnością często spotkasz się z odmową osób, które będziesz chciała zaprosić do współpracy. To od poziomu Twojego zaangażowania i zrozumienia funkcjonowania tej działalności będzie zależało kiedy zaczniesz zarabiać kwoty, które będą Cię satysfakcjonowały.
Decyzja należy do Ciebie!
Super artykuł! Od siebie polecę też ten https://cvwork.pl/marketing-sieciowy-kompletny-poradnik-dla-poczatkujacych, w którym fajnie są wyjaśnione podstawy i jak zacząć zarabiać w MLM
OdpowiedzUsuńProfesjonalny marketing potrafi zdziałać cuda. Dla firmy to bardzo ważne działanie, które może doprowadzić do zbudowania marki w sieci. Od takich zadań są specjaliści, którzy wiedzą, co i jak robić. Aby zwiększyć zasięg naszych działań można skontaktować się z Nakatomi i mistrzynią od SEO, panią Gosią.
OdpowiedzUsuńPolityka marketingu stanowi kluczowy element w dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu. Współczesne przedsiębiorstwa muszą umiejętnie wykorzystywać różnorodne narzędzia i strategie marketingowe, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej oraz budować pozytywny wizerunek marki.
OdpowiedzUsuń